Medianyrkin tarina

Miksi Medianyrkki perustettiin? Kuka tekee sivustot ja tarjoaa muut palvelut? Tällä sivulla tutustut Medianyrkin tarinaan.

Opiskelijasta työntekijäksi

Matias, 21 vuotta, etsi harjoittelupaikkaa tradenomiopintoihinsa. Samaan aikaan pienyrittäjä Juha etsi keinoa parantaa yrityksensä digitaalista markkinointia. Nimet sopimukseen, ja töihin – ensiksi 3 kuukaudeksi harjoittelijaksi.

Ensimmäisen viikon lopuksi Matias totesi, että teeman vaihto auttaisi kotisivujen toiminnallisuutta runsaasti. Teema vaihdettiin, ja näin Toolxin sivut laitettiin uuteen uskoon. Samalla Matias kiinnostui digimarkkinoinnista ja kaikista sen osa-alueista: siihen liittyy mm. kotisivut, niiden nopeus, hakukoneoptimointi, sosiaalinen media sekä monia muita asioita. Juha oli tyytyväinen Matiaksen työpanokseen ja kesän ajaksi tehtiin osa-aikainen työsopimus!

Työt jatkuu - markkinointi saa kiitosta

Toolx Oy haki myynnin laskiessa korona-avustusta digitaalisten kanavien edelleenkehittämiseen. Tuki tuli, ja tämä varmisti Matiakselle kokopäiväisen työn Toolxilla joulukuuhun 2020.

Matias päätti tehdä opinnäytetyön Toolxille inbound-markkinoinnista, joka on nykyään iso osa digimarkkinointia. Näin syntyi B2B-pienyrityksen myyynnin kasvattaminen inbound-markkinoinnin keinoin. Syyskuussa 2020 Matias valmistui TAMKista tradenomiksi (AMK).

Toolxin sivut ja markkinointimateriaalit saivat jatkuvasti kehuja asiakkailta. Asiakkaat kiinnostuivat omien sivujensa päivitysmahdollisuuksista. Toolxille haettiin aputoiminimeä näihin töihin, ja näin syntyi Medianyrkki. Nyt Matias tekee Medianyrkin kautta myös muille yrityksille kotisivujen päivitystöitä ja konsultointia liittyen digimarkkinointiin. 

Matias Ilonen

Mikäli sinua askarruttaa jokin asia kotisivuissa tai digitaalisessa markkinoinnissa, ota rohkeasti yhteyttä, löydät someni alta!

Kuka tekee Medianyrkin työt?

Tästä kaikki alkoi...

Toolxin sivut ennen

  • Ulkoasu: vaihteleva, valmistajien kuvia
  • Navigointi: hieman sekava
  • Käytettävyys tietokoneella: ok, nopeus huono
  • Käytettävyys mobiililla: huono, nopeus erittäin huono
  • Verkkokaupan esilletuonti: puutteellinen
  • Hakukoneoptimointi: puutteellinen

Toolxin sivut nyt

  • Ulkoasu: brändin värimaailma uusittu, omia kuvia
  • Navigointi: yksinkertaistettu
  • Käytettävyys tietokoneella: erinomainen, nopeus erinomainen
  • Käytettävyys mobiililla: hyvä, nopeus hyvä
  • Verkkokaupan esilletuonti: hyvä
  • Hakukoneoptimointi: käytössä jokaisella sivulla