Toolxin värimaailma on valkoinen, punainen, harmaa ja musta. Koristeena olevat kuvat voidaan muokata brändin väreihin.

Referenssi: Toolx Oy

Medianyrkin tarina on peräisin Toolxille tehdystä työstä. Toolxin kotisivut on uudistettu täysin ja markkinointistrategiaa digitaalisiin kanaviin on tehty ja noudatetaan. Myös visuaaliset materiaalit ovat peräisin uudistuksesta.

Teemanvaihdos sivustolle

Toolxin käytössä oli ilmainen, mutta hieman vanhentunut WordPress-teema, joka latautui hitaasti hyvästä palvelimesta riippumatta. Päätimme vaihtaa teeman ja pienen opiskelun jälkeen otimme käyttöön myös teeman latausta nopeuttavan lisäosan, joka myös pienentää kuvien tiedostokokoa. Nyt sivusto on käytännöllinen tietokoneella, tabletilla sekä mobiililla (sivustomaailmassa käytetään sanaa responsiivinen, kun sivusto on käyttäjäystävällinen laitteesta riippumatta). Se myös latautuu nopeasti kaikilla laitteilla.

Hakukoneoptimointia

Toolxin sivulla otettiin käyttöön hakukoneoptimointia helpottava lisäosa Yoast SEO. Etsimme hakusanoja, joilla yleensä haetaan Toolxin myymiä tuotteita ja pyrimme käyttämään näitä sanoja sivustollamme ja tuotteissa. Medianyrkki teki myös ”pikaohjeet” Yoast-lisäosan käyttöön. Muuten lisäosa ohjaakin hyvin aloittelijaakin hakukoneoptimointiin – tarjoamalla mm. mahdollisuuden muuttaa hakukonesivulla näkyvää tuloksen otsikkoa ja kuvausta. Lue lisää hakukoneoptimoinnista ja sen tarpeellisuudesta artikkelista.

Visuaalisia materiaaleja

Toolxin visuaalinen ilme uudistui samalla, kun kotisivujen teema vaihtui. Samalla otettiin uusia kuvia ja muokattiin niitä brändin ilmeelle. Esimerkiksi verkkokaupan etusivu ja osastojen kuvat ovat joko Toolxin tai valmistajan brändin mukaisia. Myös sosiaalisen median julkaisuja ollaan suunniteltu ja julkaistu Toolxin Facebook-sivulla.

Yksi monista Toolxin etusivulla ilmenevästä kuvasta – itse otettuja kuvia varastolta.

Sisällöntuotantoa

Toolxille on tehty sisältöä kotisivuille, kuten artikkeleita valmistajien työkalukategorioista. Sisällöntuotannolla pyrimme inbound-markkinoinnin strategian mukaisiin kiinnostaviin sisältöihin, jotka tuovat asiakkaille mahdollisimman paljon lisäarvoa. Erikoistyökalut ovat laadukkaita ja niiden toimintaperiaatteen kertominen vaatii aina käyttötavan avaamista uudelle asiakkaalle. Nämä sisällöt helpottavat myyjän työtä, kun asiakkaalle voidaan lähettää linkki artikkeliin (esimerkiksi: Kuinka vaihdetaan erityyppiset pyöränlaakerit? Esittelyssä Wallmek-työkalut -artikkeli, kun asiakas on kiinnostunut Wallmekin tarjonnasta pyöränlaakerityökalujen osalta.)

Sisältöä kannattaa tuottaa erityisesti tuotteista, jotka saattavat olla asiakkaalle täysin uusia. Tässä ote induktiokuumentimen artikkelista.

Sosiaalisen median julkaisuja, aiheideoita

Toolxille tehdyn opinnäytetyön osana annettiin ohjeita sosiaalisen median käyttöön ja aiheideoita. Medianyrkin toimesta on tehty monia visuaalisia materiaaleja Toolxin someen. Brändin yhtenäisyys eri kanavissa on tärkeää, joten myös sosiaalisen median julkaisuissa on kiinnitetty huomiota visuaalisuuteen ja Toolxin brändiin.

Facebookiin Toolxille on tehty julkaisuja mm. verkkokaupan ylösnostamiseen.

Verkkotapahtuma

Marras-joulukuun vaihteessa 2020 Toolxille tehtiin etämessutapahtuma pääasiallisille asiakkaille, eli autokorjaamoille ja heidän työntekijöillensä. Luotiin Toolxin sivustolle erillinen ”messutila”, josta asiakas pääsi tutustumaan työkaluvalmistajiin, katsomaan videoita ja tekstejä, osallistumaan messuarvontoihin sekä messutarjouksiin. Messuilta pystyi ottamaan yhteyttä ja tilaamaan tuotteita, kuten yleensäkin Toolxin verkkokaupasta.

Toolxin järjestämät etämessut verkossa autokorjaamoille – erillinen tila sivustolla.

Muuta Toolxille tehtyä

  • Inbound-markkinointistrategia opinnäytetyön muodossa
    Sisältää teoriaa ja käytännön ideoita, miten B2B-pienyritys voi hyödyntää digitaalisia kanavia
  • Ohjeita WordPressin ominaisuuksien käyttöön 

Jaa tämä artikkeli

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Toiminta tauolla.

Medianyrkin toiminta on tällä hetkellä tauolla. Olethan vikatilanteissa yhteydessä ensisijaisesti medianyrkki@gmail.com.

Terveisin, Matias / Medianyrkki