Pronius Social Preview

Referenssi: Pronius Oy

Hitsausalan laitteita maahantuova Pronius Oy oli suunnitellut jo pitkään kotisivujen muutosta, mutta projekti jäi ja "mobiiliepäystävälliset" sivut saivat jatkoaikaa. Medianyrkki rakensi Proniukselle WordPressillä näyttävät sivut, jotka toimivat varmasti joka laitteella.

Kotisivut eivät toimi puhelimella

Esimerkiksi Googlen hakukonealgoritmi rankaisee ankarasti sivuja, joissa teksti ja muu sivun rakenne ei skaalaudu näyttökoon mukaan. Jos siis sivustosi näyttää puhelimella tietokonesivuston miniatyyriltä, se on huono homma – katso täältä lisää aiheesta. Proniuksen sivut eivät olleet responsiiviset, vaan puhelimella kävijä joutui zoomaamaan haluamaansa kohtaan, jotta sai jotain selvää teksteistä. Edessä oli siis koko sivuston ”remontti”.

Sivu ei muuttunut lainkaan puhelimella selatessa, vaan sitä piti "zoomata" nähdäkseen tekstit kunnolla. Myös tietokoneversiossa jäi paljon tyhjää tilaa käyttämättä, näyttöjen kuvasuhteet kun ovat nykyään noin 16:9.

Testisivustolla rakentamaan uutta sivustoa

Kun Proniuksen toimitusjohtaja Kari Lehtomaa oli hyväksynyt Medianyrkin tarjouksen ja suunnitelman sivujen muutoksesta, tehtiin testisivusto, johon asennettiin WordPress. Näin vanhat sivut saivat olla paikoillaan siihen asti, kunnes uusi sivusto siirtyy sen paikalle. Testisivustolla rakennettiin koko sivusto ja se siirrettiin valmiina vanhalle domainille, pronius.fi-osoitteeseen.

Sivuston rakentamiseen kului reilut kaksi kuukautta. Vanhoilta sivuilta otettiin talteen tuotteiden esittelyjä ja uusia kuvia sekä videoita löytyi hitsauslaitteiden valmistajalta. Kaikki rakennettiin siis uudestaan valkoiselta pohjalta. Sivuilla on nyt katalogityyppinen verkkokauppa, eli se pelkästään esittelee tuotteita ja tuotekategorioita. Näiden lisäksi sivuilta löytyy tietoa huolloista ja varaosista sekä käyttöturvallisuustiedotteet.

Sivut ovat nyt paljon paremmin skaalautuvat - niin tietokone- kuin puhelinversiossa. Kummassakin koko näytön ala täyttyy ja tekstit ovat hyvin luettavissa. Minkäänlaista "zoomia" ei tarvita.

"Content is king" pätee kotisivuissa

Hitsausala ei varsinaisesti ole monen mielestä mitenkään visuaalinen tai näyttävä. Kuitenkin hyvillä markkinointisisällöillä, kuvilla ja videoilla elävöityvät sivut ihan uudella tavalla. Kun hitsauslaitteita hankkiva näkee hitsauslaitteiden toimintaa videoina ja tälle tarjotaan paljon tietoa eri tuotekategorioista, siirtyy kaupan vaihe alustavista kyselevistä sähköpostiviesteistä jo mahdollisesti tarjouspyynnön kysymiseen – infoa laitteiden kyvykkyydestä kun on jo runsaasti saatu.

Erityisiä suosikkejani taustalla olevista videoista on Froniuksen puikkohitsauslaitteiden kategorian taustalla oleva video, joka kertoo erinomaisesti, kuinka monipuolisiin töihin laitteet pystyvätkään.

Asiakkaan palaute

Jaa tämä artikkeli

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.